1. Yleistä

Nämä sopimusehdot ovat voimassa siinä muodossa, kun ne olivat tilauksen tekohetkellä RestaCool verkkokaupan www-sivuilla luettavissa.

Kuluttajakauppoihin sovelletaan Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajakaupasta ja etämyynnistä antamia lakeja. Mikäli kuluttajan oikeudet rajoittuisivat näitä sopimusehtoja sovellettaessa siitä, mitä kuluttajansuojalaissa on määrätty, noudatetaan kuluttajansuojalain määräyksiä.

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Mikäli restacool.fi sivuilla olevissa hinta- ym. tiedoissa esiintyy kirjoitus- tai laskentavirheitä, emme ole velvollisia toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti.


2. Asiakas ja asiakastiedot

Myymme verkkokaupassa tuotteitamme ja palveluitamme 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille (jäljempänä kuluttaja). Mikäli olet alle 18-vuotias, tarvitset verkkokaupassamme asiointiin holhoojasi luvan. Holhoojan lupa tulee toimittaa kirjallisena.

Myymme tuotteitamme ja palveluitamme verkkokaupassa myös yrityksille ja muille yhteisöille. Yritys- ja yhteisöasiakkaita koskevia erityisehtoja on kohdassa 10. Kyseiset ehdot eivät tule sovellettaviksi kuluttajakaupoissa.

Emme luovuta asiakastietoja eteenpäin.

3. Tuotteet ja hinnat

Verkkokauppamme hinnat sisältävät voimassaolevan arvonlisäveron ja kuljetuksesta veloitetaan painon mukainen veloitus. Kuljetus vain Suomen rajojen sisäpuolelle.

Mikäli ostetun tuotteen tai palvelun hinta nousee ennen toimitusta, noudatetaan alkuperästä kaupantekohetken hintaa. Mikäli tuotteen hinta laskee ennen toimitusta toimitamme tuotteen uudella edullisemmalla hinnalla.

4. Tuotetuki

Annamme tuotetukea ja käyttöopastusta myymiimme tuotteisiin sekä sähköposti- että puhelinneuvonnan muodossa.

Lähetä tukipyyntösi asiakaspalveluumme (info@restacool.fi). Vastaamme tukipyyntöösi 1-2 arkipäivän kuluessa sähköpostisi vastaanottamisesta. Mikäli haluat, että kontaktoimme sinua puhelimitse, liitä sähköpostiisi myös puhelinnumerosi.

5. Takuu

Myymämme tuotteet ovat virallisen maahantuojan maahantuomia ja niihin sovelletaan aina kunkin maahantuojan määrittelemiä takuuehtoja. Takuuajat vaihtelevat tuotteittain kuudesta kuukaudesta kahteen vuoteen.

Takuun myöntää ja takuuhuollosta vastaa aina laitteen maahantuoja tai mahdollinen suomalainen valmistaja.

Takuun myöntäjät pidättävät oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Ilmoitetun virheen testaaminen ja todentaminen vaatii normaalisti kolmesta viiteen arkipäivää. Takuutöiden huoltoprosessin kesto vaihtelee tuotteittain ja on Suomessa tapahtuvassa takuuhuollossa normaalisti seitsemästä neljääntoista päivää.

Myymämme tuotteen voi aina toimittaa kauttamme takuuhuoltoon. Ohjaamme asiakkaan ottamaan yhteyttä valtuutettuun huoltoliikkeeseen, mikäli tästä on etua asiakkaalle (kuljetus- ym. logistiikkaedut).

Huomaa, että käytännössä kaikkien laitteiden takuuehtojen mukaan laiteen fyysinen avaaminen (esim. kotelon ruuveja avaamalla) päättää takuun ja kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun voimassaolon.

6. Tilaaminen

Tilauksen tekeminen edellyttää, että asiakas antaa yhteystietonsa verkkokauppamme pyytämässä muodossa. Kuluttaja-asiakkaiden osalta tämä tarkoittaa vähintään nimen, postiosoitteen ja sähköpostisoitteen luovuttamista.

Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta tarvitaan yrityksen nimi, osoite, puhelinnumero, Y-tunnus sekä yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Pidätämme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

7. Sitovan kauppasopimuksen syntyminen ja maksaminen

Sitova kauppasopimus syntyy, kun tilauksesi kirjautuu verkkokauppamme järjestelmään.

Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokauppamme verkkomaksamisen palveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy . Yhteistyömme Checkout Finland Oy:n kanssa mahdollistaa paremman palvelun verkkokauppamme asiakkaille: tilatun tuotteen maksun voi suorittaa erittäin monen pankin/pankkiryhmän verkkopankkijärjestelmällä ja useimmilla luottokorteilla.

Verkkokaupassamme voit maksaa käyttämällä yleisempien pankkien verkkopankkijärjestelmiä sekä yleisimmillä luottokorteilla. Käytännössä maksaminen tapahtuu Checkout Finland Oy:n helppokäyttöisen sivuston kautta.

Maksu verkkopankin kautta

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin ja sen lisäksi tarjoaa maksajille ilmaisen ostoturvan. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Joustoraha palvelu on tarkoitettu kaikille yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!

Maksu Luottokunnan maksuvälineillä

Maksuja voi tehdä kaikilla Luottokunnan korteilla. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja toimittaa tuotteet ostajalle, sekä hoitaa kauppaan liittyvät lakisääteiset ja itse määrittelemänsä muut velvoitteet. Luottokunnan korteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard) tehtävissä maksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) välille, joka on maksun saaja ja Checkout -palvelun virallinen yhteistyökumppani, ja joka tilittää maksun myöhemmin kauppiaalle. Luottokunnan sopimuskumppani asiassa on Suomen Ostolaskut Oy.

8. Toimittaminen ja toimitusajat

Toimitamme tilaamasi tuotteet postitse sinua lähimpään Itellan toimipisteeseen.

Toimitamme ostetut tuotteet kuljetukseen normaalisti 2-5 työpäivän kuluessa. Jotkut tuotteet vievät 7-14 työpäivän toimitusajan. Mikäli tilaus käsittää useita tuotteita, tuotteet voidaan toimittaa eri ajankohtina.

9. Palautusoikeus ja tuotteiden palauttaminen

Verkkokaupasta etämyyntinä ostetuille tuotteille myönnetään kuluttajansuojalain mukaan 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautusoikeuden tarkoituksena on antaa sinulle mahdollisuus tutustua tuotteeseen kotona samalla tavoin kuin se olisi mahdollista myymälässä.

Huomaa, että palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygieniatuotteita ovat mm. kaikki kuulokkeet. Palautusoikeus ei lisäksi koske sinetöityjä tuotteita (ohjelmistot, pelit ym.) tuotepakkauksen avaamisen jälkeen.

Tuotteen tulee olla palautettaessa virheettömässä kunnossa eikä päälle saa liimata mitään teippejä ym. merkintöjä. Tuotepakkauksen avaaminen tulee tehdä normaalia varovaisuutta noudattaen.

Palautettavat tuotteet tulee pakata siten, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Alkuperäisen kuljetuspakkauksen käyttö kuljetuspehmusteineen ja pölysuojineen on suositeltavaa ja helpointa.

Kaikki asiakaspalautukset ovat asiakkaalle maksullisia, joten ota ehdottomasti yhteyttä ennen palautusta esim. sähköpostitse jotta voimme laskea palautukselle hinnan. Jos kyseessä on suurikokoinen tai painava tuote jonka kuljettaminen vaatii erikoiskuljetusta, ylimääräiset kuljetuskulut ovat asiakkaan vastuulla. Tämä koskee myös kuljetuksen lisäpalveluita, jotka asiakas on tilannut toimituksen yhteydessä, esimerkiksi kotiinkuljetus. Mikäli haluat käyttää muuta palautustapaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@restacool.fi

HUOM! Ennen kuin palautat tuotteen, niin ole yhteydessä sähköpostilla verkkokauppaamme tarkemman palautusohjeen saamiseksi!

10. Yritys- ja yhteisöasiakkaita koskevat erityisehdot

RestaCoolin sekä yritys- ja yhteisöasiakkaiden välisiin kauppoihin sovelletaan näiden sopimusehtojen ohella Suomen kauppalakia. Yrityksillä ja yhteisöillä ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän palautusoikeutta, muutoin kuin tuotevirhetapauksessa.

RestaCool ei vastaa ostetun tuotteen virheestä mahdollisesti aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista. Kodinkonemarketin vastuu tuotteen virheestä rajoittuu kaupan purkamiseen ja kauppahinnan palauttamiseen.

11. Huoltopalvelut

Voit toimittaa meiltä ostamasi laitteet aina meille edelleen huoltoon toimitettavaksi. Pyrimme järjestämään Suomessa tapahtuvat huollot 10-14 arkipäivän kuluessa.

Huomaa, että ulkomaille (tuotteen valmistajan tms.) huoltoon toimitettavien laitteiden huoltoprosessi kestää valmistajasta riippuen normaalisti 14-30 arkipäivää.

12. Reklamaatiot

Mahdolliset reklamaatiot pyydämme toimittamaan sähköpostitse osoitteeseen info@restacool.fi tai kirjeitse postiosoitteeseemme. Pyrimme vastaamaan kirjallisiin reklamaatioihin 2-4 päivän kuluessa. Mikäli haluat, että kontaktoimme sinua puhelimitse, liitä sähköpostiisi puhelinnumerosi.

13. Vastuunrajoitukset

RestaCoolin vastuu tavaran saatavuudesta rajoittuu kaupan peruuntumiseen ja kauppahinnan palautukseen.